معرفی تکنیکهای فروش در دیجیتال مارکتینگ
رونق اینترنت و حضور گسترده فروشگاه های اینترنتی، شیوه فعالیت کسب وکارها نسبت به گذشته تغییرات بسیاری داشته است و کسی در این حوزه موفق است که بتواند همگام با دنیای دیجیتالی و مدرن امروزه پیش برود. از این رو بحثی به وجود می آید به نام دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال که نیاز است برای ادامه کسب وکار موفق خود، تکنیک های آن را به خوبی بشناسیم.
به استفاده از اینترنت برای تبلیغ و معرفی کسب وکار ، دیجیتال مارکتینگ می گویند. دیجیتال مارکتینگ حوزه های وسیعی را شامل می شود و هرکدام از این حوزه ها، دارای تکنیک های بسیاری هستند که برای موفقیت در کار، لازم است تسلط کامل به همه ی آنها داشته باشیم. در ادامه روشهای اصلی دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی میکنیم.
. سئو
سئو یعنی تکنیک ها و روش های بهینه سازی سایت براساس گوگل به منظور افزایش رتبه و فروش است. سئو یک تکنیک خالی نیست و خود شامل تکنیک های متنوعی است و هرساله هم توسط گوگل، الگوریتم آن تغییر پیدا می کند.هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ افزایش بازدید از محتوای تولید شده با استفاده از مخاطبین بیشتر است.لذا برای مطالب انتشار یافته در اینترنت ، تکنیک ها و ترفندهایی متناسب با استانداردهای موتورهای جستجو در زمان نگارش و انتشار بکار گرفته میشود که نهایتا ، منجر به نمایش مطالب در اولین نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو میشود.بدین ترتیب ، امکان افزایش بازدید از آن مطلب یا سایت توسط افرادی که موضوع خاصی را سرچ کرده اند بوجود می آید.
. بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو به معنای تبلیغ سایت و فروشگاه اینترنتی خود از طریق تبلیغات خود گوگل و موتورهای جستجو است که اصولا باید هزینه پرداخت کرد.درواقع این نوع از دیجیتال مارکتینگ، اهدافی مشابه سئو دارد اما معمولا با پرداخت هزینه برای تبلیغات گوگل، محتوای شما را در صفحه اول سرچ های خود برای مدت مشخصی قرار میدهد. و در کنار آدرس سایت ، یک علامت مانند Ad که نشان دهنده تبلیغات در گوگل و .. میباشد، قرا میگیرد. خاصیت این نوع تبلیغات آنست که حتی اگر وضعیت سئو یا کیفیت محتوای سایت شما چندان بالا نباشد ، باز هم بالاتر از همه نتایج و در صفحه اول قابل مشابه است.
. تولید محتوا
تولید محتوا مهمترین و بهترین روش های افزایش بازدید سایت است. بسیاری از شرکت ها، به جای استفاده از تکنیک های هزینه بر سئو سایت برای افزایش بازدید و فروش، سعی می کنند که تولید محتوای یونیک را به کار ببرند.
دنیا، دنیای اطلاعات است و هر ثانیه که می گذرد، جهان اطلاعاتی تغییرات زیادی می کند. ازاین رو کاربران به دنبال اطلاعاتی هستند که، اولاً هم جدید باشد و هم دانشی را به آن ها اضافه کند برای همین است که شرکت ها بیشترین سرمایه خود را برای تولید محتوا کنار گذاشته اند. آن ها سعی می کنند تا با تولید محتوای ارزشمند، بتوانند کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کنند.
محتوای ارزشمند، باعث می شود که میزان اشتراک گذاری مطالب شما افزایش یابد که این خود، باعث بیشتر دیده شدن پست های شما می شود
محتوای جذاب میتواند نظر مخاطب را به خود جلب و برند شما را در ذهن مخاطب ماندگار کندو اعتماد آنها را جلب کند.
محتوای تولیدی صرفا به محتوای نوشتاری ختم نمیشود و میتواند به صورت عکس یا ویدیو نیز باشد.
. بازاریابی شبکه های اجتماعی
اهمیت شبکه های اجتماعی برای کسی پوشیده نیست. همه انسانها امروزه حداقل از یک شبکه اجتماعی برای ارتباطات با یکدیگر و دریافت آخرین اطلاعات و اخبار استفاده می کنند. بهترین راه برای فعالیت در شبکه های اجتماعی، حضور مداوم و تولید محتوای متناسب با فعالیت خود است.با رشد و گسترش شبکههای اجتماعی،صفحات مجازی بسیاری مانند اینستاگرام، گروه ها و کانالهای تلگرامی و ... دنبال کننده های قابل توجهی دارند و از همین طریق اقدام به تبلیغات برای محصولات خود یا حتی دیگران مینمایند. محتوای این صفحات لزوما در مورد یک موضوع مشخص و ثابت نیست و میتوان انواع پست ها شامل عکس ، متن و لینک وحتی فروشگاه و .. را در آنها ایجاد کرد.با رونق شبکه های اجتماعی تعداد اینفلوئنسرها روزبهروز بیشتر شد و اینفلوئنسر مارکتینگ هم رونق گرفت؛ مردم به حرف کسانیکه دوستشان دارند و محصول را استفاده کردهاند، بیشتر از تبلیغات خود برند بها میدهند.
. ایمیل مارکتینگ
ایمیل یکی از ابزارهایی است که هنوز هم کارایی خود را حفظ کرده است و حتی می توان گفت که در این چند ساله، ارزش آن در تبلیغات و افزایش فروش بیشتر شده است. اگر یک استراتژی مناسبی برای ایمیل مارکتینگ خود تهیه کنید، خیلی راحت و سریع می توانید بازخوردهای فوق العاده را دریافت نمایید.
ایمیل مارکتینگ، یکی از روشهای رایج و جاافتاده در بازاریابی دیجیتال است که محتوای تبلیغاتی موردنظر را به مخاطبان خاص میفرستد.
اکثر شرکتها از این طریق محتوای جدید را در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار میدهند و آنها را از اخبار و رویدادهای مهم یا محصولات جدیدشان با خبر میکنند.
در ایمیل مارکتینگ شما می تواند به معرفی محصولات جدید، ارسال مطالب و محتوای جدید، نظر سنجی، دریافت اطلاعات کاربران و غیره را انجام دهید.
. بازاریابی با موبایل
استفاده از گوشی های هوشمند به قدری افزایش پیدا کرده است که تمامی فعالیت های روزمره را به راحتی می توان با آن انجام داد. کسب وکارهایی موفق هستند که تمامی پلتفرم های کاری مانند وبسایت، اپلیکیشن و غیره آن ها در گوشی های هوشمند قابل اجرا باشد، به طوریکه کاربر در استفاده از آن ها دچار دردسر نشود.
پیامک های تبلیغاتی یا « sms مارکتینگ »
پیامک های تبلیغاتی یا sms مارکتینگ که از طریق ارسال اس ام اس ، واتس اپ و دیگر مسنجر ها به مشتریان ارسال میشود، از جمله استراتژی های کاربردی در دیجیتال مارکتینگ است. به شرطی که این پیامک ها شکل اسپمی و هرزنامه ای به خود نگیرند و برای مخاطبین آنها ایجاد مزاحمت نکنند.
. دیجیتال مارکتینگ رادیویی و تلویزیونی
این نوع از دیجیتال مارکتینگ در محدوده غیراینترنتی دسته بندی میشود.بازاریابی و تبلیغات رادیو و تلویزیونی جزو قدیمی ترین روشهای تبلیغاتی بوده که هنوز کاربردی و پر طرفدارند.آگهی های بازرگانی و میان برنامه ، تهیه برنامه های کوتاه رادیویی یا تلویزیونی و پخش آنها در زمان درست میتواند منجر به جذب مخاطبان و مشتریان زیادی شود.
موارد ذکر شده گزیده ای از روشهای اصلی دیجیتال مارکتینگ بود که با به کار گیری صحیح همه ی این عوامل میتوان به نتیجه مطلوب و موفقیت در کسب و کار رسید.
مجله خبری